Fotografiile potrivite în strategia de personal branding

Updated: May 27

Dacă la fotografiile de eveniment, accentul cade pe surprinderea momentelor cheie care să rămână în amintirea familiei pentru totdeauna, iată că fotografia de branding personal e un alt tip de provocare. Pot să recunosc, la nivel personal, că acest tip de fotografie îmi este adânc impregnat în suflet, pentru că îmi aduce o energie creatoare cum se întâmplă rar să găsesc.

De la culorile cele mai potrivite pentru persoana pe care o fotografiez până la alegerea celui mai potrivit background, cu accesoriile care să aducă plus valoare fotografiei – totul se leagă frumos și îi ajută pe oameni să spună povestea lor sau povestea business-ului lor.


De ce e importantă o ședință photo de branding personal

Imaginea contează mai ales într-o lume în care prima impresie poate fi de multe ori în mediul online. Așa cum avem grijă să arătăm prezentabil la o întâlnire, la fel de important e ca orice ține de afacerea ta și de tine să respecte o regulă a calității. De la conturile de Social Media la website, afișe și bannere, fotografia de branding personal îți va aduce un avânt în lumea digitală și fiind complet personalizată pentru fiecare afacere, o sesiune foto de personal branding vă va arăta individualitatea și stilul unic.


Ce trebuie să știi înainte ca eu să te ajut cu ședința photo

Atunci când vii către mine, ar fi ideal să ai deja creionate măcar câteva idei despre așteptările tale și viziunea ta asupra acestui moment. E important să poți defini cine ești, personal și profesional, astfel încât să putem reda acest aspect cât mai autentic în fotografiile finale. De asemenea, trebuie să luăm în calcul culorile de brand, pentru a fi delicat integrate în set-up, dar și ton of voice-ul activității tale. Acesta poate fi mai sobru, mai cool, mai copilăros, iar în funcție de aceste detalii, decidem împreună ce set-up e mai potrivit pentru tine. Așadar, un brief e foarte important înainte de a porni la drum.


Ce am nevoie să știu eu de la tine înainte de ședința photo de branding personal

Am nevoie, în primul rând, de brief-ul de mai sus. De asemenea, trebuie să știu ce ai de gând să faci cu fotografiile de la mine, pentru a alege cele mai potrivite unghiuri și formate. Fotografia de Social Media nu e aceeași cu cea de pe un flyer sau website, așa că gândește-te bine la strategia ta de comunicare și de ce ai nevoie de la mine. Nu ezita să cauți pe Pinterest sau Instagram fotografii, poziții, unghiuri care îți plac, iar eu voi încerca să țin cont de ele, în măsura în care consider că ți se potrivesc sau te avantajează. Nu îți face griji însă, întotdeauna găsesc cele mai avantajoase unghiuri și poziții pentru oamenii pe care îi fotografiez.


Cum te pregătești din punct de vedere stilistic pentru ședința photo

· Îți recomand să alegi ținute în culori clare, uni, mixate cu nuanțe neutre, în funcție de culoarea părului și culoarea tenului. De asemenea, ia în calcul și culorile de brand în alegerea hainelor, dacă simți că acestea ți se potrivesc. Îți recomand să eviți imprimeurile puternice. De asemenea, nici prea mult negru nu e recomandat, vrem să transmitem un vibe pozitiv.

· Ia în calcul bijuteriile preferate, însă alege ceva delicat, fără să atragă prea mult atenția.

· Nu ezita să porți tocuri la ședința photo, vor contribui la o poziție care să arate siguranță și încredere în sine. Nu îți face griji, putem lua pauze din când în când, pentru a-ți odihni picioarele.

· Alege 2 ținute, una office și una casual. Vrem să scoatem în evidență profesionalismul, dar fără să devenim foarte rigizi.

· Înainte să îți alegi ținutele, te ajută să te joci puțin cu diferite combinații, ca să vezi în ce haine te simți cel mai bine și cel mai TU, dar și care ți se potrivesc stilistic. E important să te simți, apoi să arăți bine. Cu cât te simți mai confortabil, cu atât chipul și statura ta vor fi mai relaxate și mai naturale.

· Alege un make-up natural și delicat, care să îți scoată în evidență trăsăturile. Câteva tips & tricks ar fi să folosești un primer înainte de a aplica machiajul, pentru a evita îngrășarea tenului, folosește un ruj mat (nu vrem să se reflecte lumina prea puternic pe buzele tale), un anticearcăn bun și o pudră translucidă. Culorile prea pale nu se văd de cele mai multe ori pe lentila aparatului, așa că îți recomand să alegi culori mai pline.

· În ceea ce privește hair-styling-ul, cea mai bună alegere este o coafura simplă, naturală, fără prea multe produse de styling care să îl încarce.

· Manichiura ar trebui să fie într-o nuanță neutră, caldă, delicată.


Ce accesorii personale recomand să aduci la ședința photo

Accesoriile personale sunt necesare pentru a oferi individualitate ședinței photo. Poți să aduci cu tine agenda favorită, cărțile favorite care au legătură cu business-ul tău. Laptopul și telefonul mobil pot ajuta mult în timpul ședinței photo, mai ales la început când corpul nu e foarte relaxat și nu vei ști ce să faci cu mâinile. Poți aduce cana favorită, iar dacă are și un mesaj care te reprezintă, e cu atât mai bine. Iar un buchet de flori aduce întotdeauna plus valoarea spațiului.


Unde au loc ședințele photo de branding personal?

Am un nou studio amenajat versatil, astfel că e potrivit pentru o multitudine de ședințe photo. De asemenea, vin și la sediul companiei sau acolo unde te simți cel mai confortabil. Însă dacă alegi să vin la o anumită locație, va trebui să mai avem o discuție în plus despre condițiile locației, lumina prezentă sau nu șamd.


Te invit să vizualizezi galeria de mai jos, fiecare experiență a fost de-a dreptul specială.


în foto: Clothes with love, Lia Popescu shoes, Yourway Consulting, Atelier Caligrafia, Teodora Constantinescu



Dacă vrei să lucrăm împreună, te rog trimite aceste răspunsuri si oricare alte detalii pe care le consideri utile la fiefotografie@gmail.com:


Care este brandul tău? Brandul tău este local, național sau internațional?

Ce oferi - un serviciu? Un produs?

Descrie-mi sentimentele pe care ai dori să le comunici. Acestea ar putea fi bucurie, inspirație, încredere, confort, emoție, etc.

Cine sunt clienții tăi?

Produsul / serviciul tău este un articol de tip boutique sau este produs în serie?

Ai deja un brand consacrat? Dacă da, care sunt culorile și fonturile brandului.? Îți poți descrie stilul general?

Cum intenționezi să folosești imaginile? Trebuie publicate pe rețelele de socializare, site-ul web, materiale tipărite?

Descrie-ți personalitatea: profesională, informală, relaxată, veselă, etc.

Cum vrei să fii văzută? Porți de obicei un costum, o rochie sau jeans?

74 views0 comments